Carolina Wallin Perez

Carolina Wallin Perez upptäckte jag för några år sedan när hon släppte sitt coveralbum på några av Kents låtar, Det är väl kanske ingen nyhet för de som känner mig, men jag är ju lite av en Kent-nörd, så det albumet är något jag knarkat rätt mycket. Hela albumet är helt fantastiskt, men jag tycker att hon gör Utan dina andetag och 747 magiskt bra. De är bland de två bästa kentlåtarna som någonsin har gjorts, men trots detta gör hon de varken bättre eller sämre än orginalen.

Kentlåtar har alltid berört mig så djupt, fast på ett bra sätt. För er som lyssnar på eller har hört Kent någon gång vet ju att låtarna är rätt djupa och kan verka lite deprimerande och att man borde bli mer deprimerad när man lyssnar på dem. Men för mig är det tvärtom. Jag blir typ glad. Det finns så himla mycket minnen som förknippas med musiken. Kent förknippar jag med festival och festival förknippar jag med glädje och sommar, sånt som gör en glad liksom. Jävligt långsökt förklaring, men det är så det är. Kent är motsatsen till depression.

Well, åter till Carolina Wallin Perez: av någon random anledning trillade jag in på hennes sida på Spotify och såg att hon hade släppt ett nytt album, för typ ett år sedan. Men ändå, bättre sent än aldrig? Jävlar i min låda.. hon är ju faktiskt riktigt bra. 
 
Top 3:
1. Där vi en gång var
2. Dansa ett tag
3. Jag har fått nog av dig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback